Dieta przeciwdziałająca stresowi

Stres dotyczy niemal każdego człowieka. Lekarze od dawna podkreślają, że nadmierny stres jest szkodliwy dla zdrowia. Obecnie opracowano wiele sposobów na przeciwdziałanie stresowi. Może to być np. uprawianie sportu czy medytacja. Bardzo skuteczna jest także dieta.

Udowodniono, że stres sprzyja utracie magnezu z organizmu. Z kolei zbyt małe ilości tego składnika mineralnego przyczyniają się do rozwoju stresu. Wydaje się zatem zrozumiałe, że w codziennej diecie nie może zabraknąć dużych ilości magnezu. Największe jego ilości znajdują się m.in. w orzechach laskowych, w pestkach dyni, kaszy gryczanej czy w płatkach owsianych.

Dobrym źródłem magnezu jest także gorzka czekolada, jednak warto wybierać taką, która zawiera jak największe ilości kakao. Niedobór magnezu może wystąpić również w przypadku częstego picia kawy oraz alkoholu. W walce ze stresem bardzo pomocny jest również potas. Jego źródłem są m.in. banany oraz pomidor.

Potas wpływa na wiele funkcji organizmu, dlatego w codziennej diecie nie może zabraknąć produktów zawierających ten składnik mineralny. Osoby zestresowane powinny spożywać żywność, w której znajdują się duże ilości witamin z grupy B. Udowodniono bowiem, że tego rodzaju witaminy wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Do diety antystresowej należy również włączyć kwasy omega 3. Korzystnie wpływają na funkcjonowanie i pracę mózgu. Kwasy omega 3 można znaleźć w wielu produktach, takich jak ryby, olej lniany czy siemię lniane.

Close