Przygotowywanie zdrowych posiłków

Zdrowe posiłki można przyrządzić na kilka, różnych sposobów. Najważniejszą kwestią jest znajomość poszczególnych metod kulinarnych, które mają zastosowanie przy konkretnych posiłkach. Chcąc się zdrowo odżywiać trzeba również umiejętnie wybierać produkty spożywcze. Zamiast wieprzowiny i wołowiny lepiej wybrać chudsze mięsa, takie jak drób, cielęcina. Przed obróbką termiczną można usunąć widoczny na mięsie tłuszcz oraz skórę. Mięso można obficie przyprawić za pomocą m.in.

majeranku, bazylii czy papryki. Lepiej ograniczyć przy tym ilość soli. Przyrządzając warzywa należy obowiązkowo pamiętać o ich umyciu. W ten sposób można usunąć z nich nadmiar pestycydów i innych, szkodliwych substancji. Mycie powinno odbywać się pod bieżącą wodą. Najlepszą metodą obróbki w przypadku warzyw jest blanszowanie oraz gotowanie na parze. W ten sposób ubytek witamin i składników mineralnych jest najmniejszy.

Jakie są inne obróbki termiczne? Jedną z najpowszechniejszych obróbek termicznych jest smażenie w głębokim tłuszczu. Ten sposób nie jest polecany, ze względu na to, że znaczne ilości tłuszczów przedostają się do produktu. W ten sposób zwiększa się kaloryczność posiłku. Lepszym rozwiązaniem jest smażenie na małej ilości tłuszczu, chociaż tę obróbkę warto stosować okazjonalnie. Bardzo popularne jest również pieczenie. Zazwyczaj jest ono stosowanie do mięs. Pieczenie powoduje utratę niektórych witamin, jak np.

witamin z grupy B. Za jedną z najzdrowszych technik uważa się gotowanie na parze.